Facebook Twitter YouTube Frictional Games | Forum | Privacy Policy | Dev Blog | Dev Wiki | Support | Gametee


Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Amnesia: Chromanin [FULL RELEASE]
Darkfire Offline
Senior Member

Posts: 343
Threads: 20
Joined: May 2014
Reputation: 13
#41
RE: Amnesia: Chromanin

I think I edited them to be static entities, but somehow the animations were left. So I scaled in Level Editor them with no problem.

Yeah I hear the Peace^lords are after you or some shit
Chromanin
SDP
03-04-2015, 02:31 PM
Find Reply
Darkfire Offline
Senior Member

Posts: 343
Threads: 20
Joined: May 2014
Reputation: 13
#42
RE: Amnesia: Chromanin

Made a short vid about that thingy. Funny thing I noticed today is that light still shanges on them. Oh, the sounds in the background is an ambience made by me.

BTW I'm working full steam, basic outline of the last* level is finished. Now lots of detailing, light and scripting is to be done. Current version: Alpha 1.11.96

*UPDATE Actually, the level before the last one.
[video=youtube]http://youtu.be/L1sITS6D_LA[/video]

Yeah I hear the Peace^lords are after you or some shit
Chromanin
SDP
(This post was last modified: 01-25-2016, 06:27 PM by Darkfire.)
03-07-2015, 07:54 PM
Find Reply
Slanderous Offline
Posting Freak

Posts: 1,609
Threads: 78
Joined: Dec 2012
Reputation: 63
#43
RE: Amnesia: Chromanin

(03-07-2015, 07:54 PM)Darkfire Wrote: Made a short vid about that thingy. Funny thing I noticed today is that light still shanges on them. Oh, the sounds in the background is an ambience made by me.

BTW I'm working full steam, basic outline of the last level is finished. Now lots of detailing, light and scripting is to be done. Current version: Alpha 1.11.96

[video=youtube]http://youtu.be/L1sITS6D_LA[/video]

Lol creative, i like it
03-07-2015, 08:57 PM
Find Reply
CarnivorousJelly Offline
Posting Freak

Posts: 1,196
Threads: 41
Joined: Dec 2012
Reputation: 80
#44
RE: Amnesia: Chromanin

Super cool :D Sounds like you have about 1/3 ~ 1/2 (depending on amount of scripting/mapping/writingv remaining) of your story done now, keep it up; it gets easier from here!

[Image: quote_by_rueppells_fox-d9ciupp.png]
03-11-2015, 03:34 PM
Find Reply
Darkfire Offline
Senior Member

Posts: 343
Threads: 20
Joined: May 2014
Reputation: 13
#45
RE: Amnesia: Chromanin

Yeah, even more, so I'm very close now. I hate mapping, it's such a chore. Although very creative, it's really a lot of work. Especially I'm a perfectionist (well, at most times).

Yeah I hear the Peace^lords are after you or some shit
Chromanin
SDP
03-11-2015, 05:09 PM
Find Reply
CarnivorousJelly Offline
Posting Freak

Posts: 1,196
Threads: 41
Joined: Dec 2012
Reputation: 80
#46
RE: Amnesia: Chromanin

Really? I love mapping! It's a lot of detail work, but it's also very... I dunno, meditative(?) work to me. Once the main set-up of the level is done, all that's left is detailing (which I hardly have to think about), so I put on an audiobook or some fantastic music and just keep mapping until it looks pretty or I run out of assets to add :P

[Image: quote_by_rueppells_fox-d9ciupp.png]
03-13-2015, 12:47 AM
Find Reply
Neelke Offline
Senior Member

Posts: 669
Threads: 82
Joined: Apr 2013
Reputation: 26
#47
RE: Amnesia: Chromanin

(03-11-2015, 05:09 PM)Darkfire Wrote: Yeah, even more, so I'm very close now. I hate mapping, it's such a chore. Although very creative, it's really a lot of work. Especially I'm a perfectionist (well, at most times).

I personally find mapping really awesome xD, especially when its a really cool idea that you're making and its working the way you want it to be.

I would say the scripting is the real problem, especially if you're trying to make some stuff with complexity. So trust me, mapping is the easy part.

Derp.
03-13-2015, 09:56 AM
Find Reply
Mudbill Offline
Posting Freak

Posts: 3,671
Threads: 58
Joined: Apr 2013
Reputation: 171
#48
RE: Amnesia: Chromanin

I find scripting to be the more interesting side. Perhaps it's just my "OCD" yet lack of patience that gets me when I try to make levels. Of course scripting takes a lot of patience too though...
I just like scripting in general. Making sweet effects is always satisfying.

03-13-2015, 10:03 AM
Find Reply
Darkfire Offline
Senior Member

Posts: 343
Threads: 20
Joined: May 2014
Reputation: 13
#49
RE: Amnesia: Chromanin

Yup. I love when after numerous fails smth starts to work ^^

I put too much emphasis in that post. The problem for me is that mapping sometimes gets awfully repeatable.
@CarnivorousJelly You gave me a splendid idea ! I'm gonna listen to some audiobook/podcast instead of music.

Yeah I hear the Peace^lords are after you or some shit
Chromanin
SDP
03-13-2015, 05:15 PM
Find Reply
CarnivorousJelly Offline
Posting Freak

Posts: 1,196
Threads: 41
Joined: Dec 2012
Reputation: 80
#50
RE: Amnesia: Chromanin

Haha glad to have helped! Happy mapping Big Grin

[Image: quote_by_rueppells_fox-d9ciupp.png]
03-14-2015, 05:35 PM
Find Reply




Users browsing this thread: 1 Guest(s)