Facebook Twitter YouTube Frictional Games | Forum | Privacy Policy | Dev Blog | Dev Wiki | Support | Gametee


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Finaly "good" working Beta ! pls give feedback
sassix Offline
Member

Posts: 56
Threads: 13
Joined: Jan 2011
Reputation: 0
#1
Finaly "good" working Beta ! pls give feedback

see subject ^_^

i uploaded it to a filehoster

oh and dont care about the castle enter.map, i used this one to look how this guy maked some stuff, didnt remember to delete it.

http://www.file-upload.net/download-3119...d.rar.html
(This post was last modified: 01-10-2011, 08:14 PM by sassix.)
01-10-2011, 08:09 PM
Find Reply
GraphicsKid Offline
Senior Member

Posts: 258
Threads: 34
Joined: Dec 2010
Reputation: 3
#2
RE: Finaly "good" working Beta ! pls give feedback

That was... pretty bad.

I started out with low sanity, so the mouse was lagging behind, I had no lantern so I could barely see anything. Then I die because two monsters spawn right in front of me. This was after I walked through the random hallway paved with water and full of floating crap.
01-11-2011, 02:05 AM
Find Reply
sassix Offline
Member

Posts: 56
Threads: 13
Joined: Jan 2011
Reputation: 0
#3
RE: Finaly "good" working Beta ! pls give feedback

(01-11-2011, 02:05 AM)GraphicsKid Wrote: That was... pretty bad.

I started out with low sanity, so the mouse was lagging behind, I had no lantern so I could barely see anything. Then I die because two monsters spawn right in front of me. This was after I walked through the random hallway paved with water and full of floating crap.

dont tell me if ur feeling like shit , ur head hurts and just need medicine ur jumping with a fat smiling in ur face ;/
btw its part of my story to make it wierd and no one know wtf happend right now :/ at all i made this map to testing some stuff to learn how to script things ._.
01-11-2011, 05:31 PM
Find Reply
Frontcannon Offline
Senior Member

Posts: 538
Threads: 10
Joined: Jul 2010
Reputation: 2
#4
RE: Finaly "good" working Beta ! pls give feedback

(01-11-2011, 05:31 PM)sassix Wrote: at all i made this map to testing some stuff to learn how to script things ._.

Well then don't be surprised if it sucks Big Grin


╔═════════════════╗
☺ Smoke weed everyday ☺
╚═════════════════╝
01-11-2011, 06:37 PM
Find Reply
sassix Offline
Member

Posts: 56
Threads: 13
Joined: Jan 2011
Reputation: 0
#5
RE: Finaly "good" working Beta ! pls give feedback

(01-11-2011, 06:37 PM)Frontcannon Wrote:
(01-11-2011, 05:31 PM)sassix Wrote: at all i made this map to testing some stuff to learn how to script things ._.

Well then don't be surprised if it sucks Big Grin

I KNOW UR ENOYING MY MAP BUT U WONT TELL ME CUZ U GONNA COPY IT RIGHT NOW AND USE IT FOR URSELF !!! XD

btw, where can i find this oiltank again where i can fillup my latern ? cant find it anymore >.<
(This post was last modified: 01-11-2011, 06:50 PM by sassix.)
01-11-2011, 06:49 PM
Find Reply
Frontcannon Offline
Senior Member

Posts: 538
Threads: 10
Joined: Jul 2010
Reputation: 2
#6
RE: Finaly "good" working Beta ! pls give feedback

It's either in Item or Gameplay, I think.


╔═════════════════╗
☺ Smoke weed everyday ☺
╚═════════════════╝
01-11-2011, 07:57 PM
Find Reply
DIGI Byte Offline
Senior Member

Posts: 376
Threads: 20
Joined: Dec 2010
Reputation: 1
#7
RE: Finaly "good" working Beta ! pls give feedback

hmm.. I'm going to try it...
*breaths in deeply*
ok...
interesting...
not even the developer debug can save me...
(This post was last modified: 01-12-2011, 08:42 AM by DIGI Byte.)
01-12-2011, 08:32 AM
Find Reply
sassix Offline
Member

Posts: 56
Threads: 13
Joined: Jan 2011
Reputation: 0
#8
RE: Finaly "good" working Beta ! pls give feedback

(01-12-2011, 08:32 AM)DIGI Byte Wrote: hmm.. I'm going to try it...
*breaths in deeply*
ok...
interesting...
not even the developer debug can save me...

what do u mean y.y ?
01-13-2011, 12:47 AM
Find Reply
Vradcly Offline
Member

Posts: 100
Threads: 6
Joined: Jan 2011
Reputation: 0
#9
RE: Finaly "good" working Beta ! pls give feedback

Thanks for sharing, unfortunately I didn't like it very much. It was hard to navigate in the first room with low sanity and so much darkness, and the Memento given was empty.

You did a good job on the design of the corridor after, that was quite impressive. Then I found a grave stone that the player focused on, and something evil killed me. When back on my feet I was still looking for the grave stone (stareing at the wall where a spawned) for eternity and could not get any further.

I suggest:
-more light or more sanity in the beginning
-make a point with the flashbacks, tell a story
-fix memento
-fix stareing forever bug
-If the monster should appear, make some sense to it in one way or another.

PS. I also liked the picture you had selected for your custom story.
01-13-2011, 01:21 AM
Find Reply
sassix Offline
Member

Posts: 56
Threads: 13
Joined: Jan 2011
Reputation: 0
#10
RE: Finaly "good" working Beta ! pls give feedback

(01-13-2011, 01:21 AM)Vradcly Wrote: Thanks for sharing, unfortunately I didn't like it very much. It was hard to navigate in the first room with low sanity and so much darkness, and the Memento given was empty.

You did a good job on the design of the corridor after, that was quite impressive. Then I found a grave stone that the player focused on, and something evil killed me. When back on my feet I was still looking for the grave stone (stareing at the wall where a spawned) for eternity and could not get any further.

I suggest:
-more light or more sanity in the beginning
-make a point with the flashbacks, tell a story
-fix memento
-fix stareing forever bug
-If the monster should appear, make some sense to it in one way or another.

PS. I also liked the picture you had selected for your custom story.

well thx for ur feedback.

i dont get it why the memento is empty, it worked for me :S but i removed it anyway because i dont want it anymore
and well ,after the mapchange its nothing i just created small map to testing the mapchange script theres nothing after it Tongue

ye well there will be a sense, but later. This part is just a dream. I want it wierd and without alot of lights and i give the mass dmg for the "effect" cuz his head is hurt bad and the player is awake late late at night Tongue

the parts i made " corridor , gravestone etc" will play a role later, so he will meet this parts again which one explains everything and why he dreamed this wierd shit. hope u can understand my english :S
01-13-2011, 02:17 AM
Find Reply




Users browsing this thread: 1 Guest(s)