Facebook Twitter YouTube Frictional Games | Forum | Privacy Policy | Dev Blog | Dev Wiki | Support | Gametee


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SCRIPTS!
DannieWest Offline
Member

Posts: 156
Threads: 13
Joined: Apr 2011
Reputation: 0
#11
RE: SCRIPTS!

Haha, trodde du behövde hjälp för de när du skrev: and i want to use scripts as triggers, when the player enters an area he will see the door banging and will hear a sound~ xP

Btw, någon som tänkt på de faktumet att trots att Amnesia e gjort av svenskar, så finns de fortf inge svensk översättning på de xD Tror dock de skulle låta typ skit, men ändå :p
06-02-2011, 12:22 PM
Find
Greven Offline
Member

Posts: 106
Threads: 13
Joined: May 2011
Reputation: 3
#12
RE: SCRIPTS!

(06-02-2011, 12:22 PM)DannieWest Wrote: Btw, någon som tänkt på de faktumet att trots att Amnesia e gjort av svenskar, så finns de fortf inge svensk översättning på de xD Tror dock de skulle låta typ skit, men ändå :p

Tack och lov att det inte finns på svenska! Jag hade tappat all respekt för företaget då! Svenska ska absolut inte finnas inom spel eller filmer(dubbning) Det låter hemskt!

[WIP] Recidivus
06-02-2011, 12:44 PM
Find
DannieWest Offline
Member

Posts: 156
Threads: 13
Joined: Apr 2011
Reputation: 0
#13
RE: SCRIPTS!

Hahaha :p Nej, bara tänkte om de finns yngre spelare, eller personer med svårighet för engelska, ifall dom kunde fått en version där översättning fanns, inte dubbat eller nått, bara en text :o Själv tycker jag inte heller svenska har något att göra inom spelvärlden egentligen, för de låter skit o är bara patetiskt på något vis jämfört med engelskan, men ja, om de finns typ ålder 10-13 elle nått, vet inte riktigt när man lär sig engelska tillräckligt bra :o
06-02-2011, 12:59 PM
Find
Greven Offline
Member

Posts: 106
Threads: 13
Joined: May 2011
Reputation: 3
#14
RE: SCRIPTS!

10-13 år? Man borde sätta 15 års gräns på spelet, ungar under 13 ska inte spela överhuvudtaget (enligt mig) Hatar små ungar på spel (dom flesta iaf)

[WIP] Recidivus
06-02-2011, 01:54 PM
Find
DannieWest Offline
Member

Posts: 156
Threads: 13
Joined: Apr 2011
Reputation: 0
#15
RE: SCRIPTS!

Iunno, kom på att de va en ganska dum idé egentligen, eftersom inte en enda förälder skulle köpa ett skräckspel till sitt barn i den åldern lol. Bara funderade lite över hur de kom sig att dom inte gjort de, men ne, svenskan passar verkligen inte in bara... (Mikael Persbrandt som Alexander LOL)
"Daniel: Varför e de så mörkt här nere.?" "Alexander: Men de va då ett jävla tjöt! Tänd lamphelvetet, håll käft o se till att följa vägen o inte gå bort dig!"
(This post was last modified: 06-02-2011, 02:27 PM by DannieWest.)
06-02-2011, 02:26 PM
Find
fesoj1337 Offline
Junior Member

Posts: 11
Threads: 2
Joined: Mar 2011
Reputation: 0
#16
RE: SCRIPTS!

(06-02-2011, 01:54 PM)Greven Wrote: 10-13 år? Man borde sätta 15 års gräns på spelet, ungar under 13 ska inte spela överhuvudtaget (enligt mig) Hatar små ungar på spel (dom flesta iaf)

o va menar du me de?? menar du att ja e 10-13 år??? eller vafan menar du me de???
(06-02-2011, 12:59 PM)DannieWest Wrote: Hahaha :p Nej, bara tänkte om de finns yngre spelare, eller personer med svårighet för engelska, ifall dom kunde fått en version där översättning fanns, inte dubbat eller nått, bara en text :o Själv tycker jag inte heller svenska har något att göra inom spelvärlden egentligen, för de låter skit o är bara patetiskt på något vis jämfört med engelskan, men ja, om de finns typ ålder 10-13 elle nått, vet inte riktigt när man lär sig engelska tillräckligt bra :o

vadå menar ni att min engelska är kass eller???
(This post was last modified: 06-02-2011, 03:22 PM by fesoj1337.)
06-02-2011, 03:21 PM
Find
Greven Offline
Member

Posts: 106
Threads: 13
Joined: May 2011
Reputation: 3
#17
RE: SCRIPTS!

(06-02-2011, 02:26 PM)DannieWest Wrote: Iunno, kom på att de va en ganska dum idé egentligen, eftersom inte en enda förälder skulle köpa ett skräckspel till sitt barn i den åldern lol. Bara funderade lite över hur de kom sig att dom inte gjort de, men ne, svenskan passar verkligen inte in bara... (Mikael Persbrandt som Alexander LOL)
"Daniel: Varför e de så mörkt här nere.?" "Alexander: Men de va då ett jävla tjöt! Tänd lamphelvetet, håll käft o se till att följa vägen o inte gå bort dig!"

Om det skulle låta så skulle det vara ok men troligen blir det mer: Värför är det så mörkt här nere? Det finns förklaringar, Tänd lampan nu, var tyst och följ vägen och tappa inte bort dig nu...

[WIP] Recidivus
06-02-2011, 03:26 PM
Find
fesoj1337 Offline
Junior Member

Posts: 11
Threads: 2
Joined: Mar 2011
Reputation: 0
#18
RE: SCRIPTS!

(06-02-2011, 12:14 PM)Greven Wrote: Ganska lätta saker Smile Jag har den där banka på dörren i min nuvarande script.
void ScareDoor1(string &in asEntity)
{
AddTimer("DoorTimer", 2.0f, "TimerScareDoor1");
}

void TimerScareDoor1(string &in asTimer)
{
AddPropImpulse("castle_1", 0, 0, -20, "World"); // 0, 0, 20 are the x y z coordinates. You may have to adjust them a bit.
GiveSanityDamage(6.0f, true);
PlaySoundAtEntity("", "lurker_hit_wood.snt", "castle_1", 0.0f, false);
PlaySoundAtEntity("", "scare_male_terrified.snt", "castle_1", 0.0f, false);
SetPropHealth("castle_1", 80); //Only if you wish to damage the door.
}

void TimerScareDoor2(string &in asTimer)
{
AddPropImpulse("castle_1", 0, 0, -20, "World");
PlaySoundAtEntity("", "lurker_hit_wood.snt", "castle_1", 0.0f, false);
}

Denna gör att efter du har rört dörren så tar det 2 sekunder innan bankandet på dörren börjar och sedan är det 1 sekund mellan varje slag. Sen om du vill att det ska falla ett lik från taket är det bara göra en script area som gör en entity aktiv när man går in i det.

haha fan va alla kan! ja suger på detta, jag funderar på asså är alla scripts nästan likadana? eller ser dom nästan likadana ut men att man bara ändrar vissa namn o skit till olika grejer o sånt??

o sen, skulle du kunna skriva hur jag ska göra om man vill ha de där bangandet när man går in i en speciell area?? vore as nice! Big Grin
06-02-2011, 03:26 PM
Find
Greven Offline
Member

Posts: 106
Threads: 13
Joined: May 2011
Reputation: 3
#19
RE: SCRIPTS!

(06-02-2011, 03:21 PM)fesoj1337 Wrote:
(06-02-2011, 01:54 PM)Greven Wrote: 10-13 år? Man borde sätta 15 års gräns på spelet, ungar under 13 ska inte spela överhuvudtaget (enligt mig) Hatar små ungar på spel (dom flesta iaf)

o va menar du me de?? menar du att ja e 10-13 år??? eller vafan menar du me de???
(06-02-2011, 12:59 PM)DannieWest Wrote: Hahaha :p Nej, bara tänkte om de finns yngre spelare, eller personer med svårighet för engelska, ifall dom kunde fått en version där översättning fanns, inte dubbat eller nått, bara en text :o Själv tycker jag inte heller svenska har något att göra inom spelvärlden egentligen, för de låter skit o är bara patetiskt på något vis jämfört med engelskan, men ja, om de finns typ ålder 10-13 elle nått, vet inte riktigt när man lär sig engelska tillräckligt bra :o

vadå menar ni att min engelska är kass eller???

1: har inget med dig att göra jag menar att dom som är i den åldern inte borde sitta och spela för det mesta dom gör är att förstöra för andra och är väldigt omogna (och som sagt det finns solklart undantag. som Kyle här på forumet)

2: Har inget heller me dig att göra, vi pratar om såna mellan 10- 13 år som kanske har problem med engelska

3: sluta ta till dig allting och misförstå oss Tongue
(06-02-2011, 03:26 PM)fesoj1337 Wrote: haha fan va alla kan! ja suger på detta, jag funderar på asså är alla scripts nästan likadana? eller ser dom nästan likadana ut men att man bara ändrar vissa namn o skit till olika grejer o sånt??

o sen, skulle du kunna skriva hur jag ska göra om man vill ha de där bangandet när man går in i en speciell area?? vore as nice! Big Grin

Du råkar inte ha skype eller något för det är ganska segt att skriva allt på forumet + du lär dig mera av det man säger


[WIP] Recidivus
(This post was last modified: 06-02-2011, 03:33 PM by Greven.)
06-02-2011, 03:31 PM
Find




Users browsing this thread: 1 Guest(s)